Salesforce İnovasyon Günü 2024, İstanbul'da gerçekleşti ve yapay zekanın gelecekte neler getireceğine dair önemli bilgiler paylaşıldı. Salesforce, otonom yapay zeka platformu "Agentforce" ile işletmelerin operasyonlarını dönüştürecek yeni bir döneme işaret etti.

Etkinlikte en dikkat çeken kısım, Agentforce'un tanıtılması oldu. Agentforce, yapay zekanın "üçüncü dalgası" olarak tanımlanıyor ve artık sadece yardımcı konumunda olmayıp, otonom bir şekilde aksiyon alabilen bir platform. Bu akıllı temsilciler, chatbot ve yardımcılardan daha fazlasını yaparak karmaşık görevleri gerçekleştirebiliyor. Müşteri şikayetlerini çözme, satış fırsatlarını değerlendirme ve pazarlama kampanyalarını optimize etme gibi alanlarda insan müdahalesi gerektirmeden karar verip uygulayabiliyorlar. Agentforce, veri değişiklikleri, iş kuralları ve diğer sistemlerden gelen sinyallere göre çalışıyor.

Salesforce Akdeniz, Orta Asya ve Doğu Avrupa Bölgesi Başkan Yardımcısı Sinan Erkiner, Türkiye'deki işletmelerin yapay zeka teknolojilerine olan ilgisini belirtti ve Agentforce'un şirketlere operasyonel verimlilik ve gelişmiş müşteri deneyimi sunacağını söyledi. Erkiner, Salesforce'un müşterilerine yeni yapay zeka döneminde rehberlik etmeye ve işlerini dönüştürmeye yardımcı olacağını sözlerine ekledi.

OpenTable, Saks ve Wiley gibi global şirketler Agentforce'u kullanarak iş gücünü genişletiyor ve müşteri deneyimlerini iyileştiriyor. Agentforce, Salesforce Bulutu, Amazon Web Services, Box, Google, IBM, Zoom ve Workday gibi birçok platformla entegre çalışabiliyor. Konuşma başına 2 ABD doları olarak ücretlendirilen Agentforce hakkında daha fazla bilgi Salesforce'un web sitesinde bulunabilir.

Agentforce'un arkasındaki temel güç, Salesforce Data Cloud. Bu hiper ölçekli veri motoru, gerçek zamanlı ve birleşik iş verilerini güvenli bir şekilde bağlar ve temsilcilerin ihtiyaç duyduğu bilgilere erişimini sağlar.

Salesforce, Agentforce ile işletmelere daha yüksek verimlilik, gelişmiş müşteri ilişkileri ve artan kâr marjları sunuyor. Ayrıca, çalışanların daha stratejik görevlere odaklanmalarını sağlayarak iş gücü verimliliğini artırmayı hedefliyor. Şirket, yapay zekayı demokratikleştirme ve her tür işletmenin erişimine sunma vizyonuyla iş dünyasında yeni bir devrimin öncülüğünü yapıyor.


Yorumlar