Apple, giyilebilir teknoloji pazarında lider konumunu korumak ve Meta gibi firmalarla yarışabilmek için akıllı gözlük sektörüne girmeyi düşünüyor. Bu amaçla, şirket, sessizce bir iç çalışma başlatıyor.

Apple, akıllı gözlük üzerine çalışanlarının görüşlerini topluyor

Apple, akıllı gözlük sektörüne adım atmayı planlıyor. Bu büyük teknoloji şirketi, Meta gibi rakiplerini takip ederek çeşitli araştırmalara başladı. Şirketin, pazardaki akıllı gözlük ürünleri hakkında görüş toplamak amacıyla çalışanları arasında "Atlas" adlı bir çalışma başlattığı belirtiliyor.

Apple’ın içindeki farklı gruplarla yapılan toplantılarda, kullanıcıların diğer şirketlerin akıllı gözlüklerinde hangi özellikleri beğendiği ve hangilerini beğenmediği değerlendirilecek. Kaynaklara göre, önümüzdeki haftalarda daha fazla geri bildirim alınması bekleniyor. Hedef, Apple'ın ürün geliştirme sürecine yol göstermek ve dahil edilecek özellikleri belirlemektir.

Akıllı bir gözlük geliştirmek şimdiye kadar pek çok zorlukla karşılaşıldı. Apple, 3499 dolarlık Vision Pro'yu bu yılın başlarında piyasaya sürmesine rağmen, bu ürünün nihai kullanıcılar için çok maliyetli olduğu düşünülüyor. Daha hafif ve artırılmış gerçeklik gözlüklerinin geliştirilmesi de teknik zorluklarla karşılaştı.

Meta, Ray-Ban Stories adlı 299 dolarlık gözlükleriyle dikkat çekiyor. Bu gözlükler, sanal görüntü özelliği olmamasına rağmen, fotoğraf/video çekme ve telefon/yapay zeka desteği sunuyor. Apple'ın da daha erişilebilir bir strateji izlediği söylenebilir.

Apple, planlarını açıklamadan önce çalışanlarıyla toplantılar yapacak ve giyilebilir teknolojiler hakkında daha fazla bilgi toplayacak.


Yorumlar