Nissan, küresel üretim kapasitesini yüzde 20 düşürmeyi ve bu süreçte 9.000 çalışanını işten çıkarmayı planladığını açıkladı. Japonya'nın en büyük üçüncü otomobil üreticisi olan Nissan, aynı zamanda Çin ve Amerika Birleşik Devletleri'ndeki zorlu piyasa koşulları nedeniyle yıllık kar tahminini ciddi şekilde aşağı çekti.

Nissan'ın zor zamanlar başladı

Nissan, yıllık operasyonel kar tahminini yüzde 70 azaltarak 150 milyar yen (975 milyon dolar) olarak belirledi. Bu, yıl içinde yapılan ikinci revizyon olup, şirketin zorluklarla karşı karşıya olduğunu gösteriyor. Temmuz-Eylül döneminde ise, operasyonel kar yüzde 85 düşerek 32,9 milyar yene geriledi. Bu, 66,8 milyar yenlik piyasa beklentisinin çok altında bir rakamdır.

CEO Makoto Uchida, şirketin iş süreçlerini daha hızlı ve verimli bir biçimde yeniden düzenlemek için adımlar attığını ifade ederek, "Bu toparlanma stratejileri, şirketin küçülme eğiliminde olduğu anlamına gelmiyor" dedi.

Nissan, mali yılın ilk yarısında küresel satışlarının yüzde 3,8 düştüğünü ve 1,59 milyon araca gerilediğini bildirdi. Özellikle Çin pazarındaki yüzde 14,3'lük düşüş, Nissan için büyük bir darbe oldu. ABD pazarında da satışlar yüzde 3 azalarak 449 bin adete düştü. Bu iki pazar, Nissan'ın küresel satışlarının yaklaşık yarısını oluşturuyor.

Nissan, Çin'deki artan rekabet nedeniyle zorluklarla karşı karşıya. Çinli üreticilerin elektrikli araç pazarında hızla büyümesi, Nissan gibi yabancı otomobil üreticileri için zorluklar yaratıyor. Benzer bir durum, ikinci büyük Japon otomobil üreticisi Honda'nın da başına geldi; Honda, Çin'deki satış düşüşü nedeniyle ikinci çeyrek operasyonel karında yüzde 15'lik bir düşüş yaşadı.

Nissan, bu zor dönemde iş süreçlerini yeniden yapılandırarak daha güçlü bir konuma gelmeyi hedefliyor. Peki, sizce bu değişiklikler Nissan'ın rekabetçiliğini artırabilir mi? Görüşlerinizi yorumlar bölümünde bizimle paylaşmayı unutmayın!


Yorumlar